Obsah vašeho košíku
Váš košík je prázdný.
Váš košík je prázdný.
Značku Villeroy & Boch znají lidé po celém světě díky designovému porcelánu, keramickým dlaždicím, ale také díky velice kvalitním produktům do koupelny. Málokterá globální značka se může pochlubit tak pestrou a rozmanitou historií jako právě Villeroy & Boch. Pojďte se podívat, jaká byla cesta od prvních misek až po vybavení kompletní koupelny. Poznejte historii značky, která zvládla výzvy času, ale také politické i společenské změny díky své vytrvalosti, inovativnímu myšlení a atraktivnímu designu.
Původní zakladatel značky Francois Boch vyráběl železo a kanóny pro francouzský královský dvůr. Ale rozhodl se změnit obor a zaměřit se na v té době mladý, ale perspektivní obor – výrobu porcelánu.
Porcelán byl v té době velice drahý a ceněný jako zlato. Takže nebyl jediný, kdo se tomuto oboru začal věnovat, ale narozdíl od konkurence, Francois Boch myslel inovativně. Se svými 3 syny založil v roce 1748 malou keramickou dílnu, která nebyla úplně obyčejná. Hrnčířská kola poháněla voda, což bylo v té době nevídané. Díky tomu byla výroba mnohem efektivnější a rychlejší, takže mohl Francois ušetřený čas věnovat originálnímu designu.
Lucembursko bylo jedním z největších odběratelů tohoto porcelánu, proto chtěla rodina založit 2. keramickou dílnu právě tam. V roce 1766 předložil Francoisův syn Pierre-Joseph vládě žádost o povolení zřídit manufakturu v provincii Lucemburska. Z mnoha přihlášených společností dala Marie Terezie povolení právě jemu. Vznikla série porcelánu s názvem Alt Luxemburg s kreativním vzorem Brindille, což jsou malé modré květy na úponku, a mnoho dalšího.
V roce 1809 Jean-François Boch koupil bývalé benediktinské opatství v Mettlachu a zřídil tam vysoce moderní dílnu. V této dílně využívali dělníci mechanizované stroje na výrobu nádobí, které Jean-François Boch sám navrhnul. Tyto vynálezy pomohly k další průmyslové revoluci značky a také k sériové výrobě nádobí.
V roce 1829 vyvinul Jean-Francois Boch nový typ kameniny, která byla zářivě bílá a extrémně tvrdá. Vypadala jako porcelán, ale byla podstatně levnější. Díky tomuto materiálu už nebyl porcelán výsadou šlechty a bohatých vrstev. Jeho levnější variantu si mohl pořídit každý. Za tento materiál dostala firma v roce 1822 na první pruské obchodní výstavě v Berlíně zlatou medaili. A následně několik dalších mezinárodních ocenění.
Dalším milníkem pro značku byla fúze s tehdejším konkurentem Nicolasem Villeroyem, majitelem továrny na kameninu. Stejně jako Francois Boch, byl i Nicolas Villeroy průkopník ve svém oboru – jako první využíval na výrobu keramiky uhlí jako palivo. A experimentoval i se vzorovým tiskem, což mělo zrychlit výrobu.
Pro plánovanou expanzi dávalo smysl spojení obou firem, takže v roce 1836 vznikla společnost Villeroy & Boch. Společnost, která využila silné stránky obou rodinných firem – kreativitu, originální design, podnikatelského ducha, výrobní kapacitu a inovativní myšlení. Později došlo také ke spojení rodin, protože své „Ano” si řekly děti obou zakladatelů.
Koncem 19. století těžila firma Villeroy & Boch z archeologických objevů a začala tvořit kopie římských kachlí. Díky tomu se dostala do segmentu sanitární keramiky. Když se koupelny začaly stávat běžnou součástí bytů, značka tvořila umyvadla a vany ve velkém. Klíč k velkosériovým sériím spočíval v technice lití tekuté keramiky do forem.
Díky svým inovacím, kvalitě výrobků, obchodnímu talentu a originálnímu designu se společnost Villeroy & Boch stala velice oblíbeným globálním hráčem na trhu. Firma dodávala nádobí do královských rodin, ale získala také několik prestižních zakázek. Keramické dlaždice zdobí Velké moskevské divadlo v Rusku, chodby a kajuty 1. třídy na Titanicu, Hollandův tunel spojující ostrov Manhattan v New Yorku s Jersey City nebo zámek knížete z Thurnu a Taxisu v Regensburgu.
Značka Villeroy & Boch prošla úspěšně celým 20. stoletím, i když během světové války byly zničeny některé její výrobní budovy. A nyní je známá po celém světě a to nejenom ve světě porcelánu, ale také ve světě koupelen a wellness.
Společnost se zaměřuje na kvalitní produkty s originálním designem hned v 5 hlavních segmentech:
Klíčem k úspěchu firmy jsou i nadále inovace, využití moderních technologií, spolupráce se světovými designéry a samozřejmě pestrá nabídka prémiových produktů.
“275 let Villeroy & Boch, to je dědictví a budoucnost současně”, zdůrazňuje Frank Göring, generální ředitel Villeroy & Boch od roku 2007. “Jsme hrdí na toto zvláštní výročí společnosti a těšíme se na oslavu společně s našimi zaměstnanci, zákazníky a partnery po celém světě”.
Od roku 1748 je Villeroy & Boch synonymem kvality, luxusní estetiky a progresivních nápadů. Od samého počátku bylo cílem Villeroy & Boch navrhovat domy, ve kterých si lidé mohou užívat okamžiky života. Villeroy & Boch tak mění obyčejné domy v domovy.
A my značce přejeme, aby stejně skvěle zvládla i dalších 275 let!