Přeskočit na hlavní obsah

Náš nový poloautomatický sklad jede na plné obrátky a my vám v dnešním článku ukážeme, jak to v něm funguje. Podívejte se společně s námi, co se stane po odeslání tlačítka „objednat“ a jak se zboží z regálů dostane až k vám domů.
 

Sklad do roku 2021

V loňském roce jsme měli 3 menší sklady, které nám vzhledem k expanzím začínaly být poněkud těsné. Proto jsme se rozhodli přestěhovat náš sklad do nově vznikajících prostor po bývalých sklárnách v Hostomicích u Teplic. Náš předchozí sklad nám umožnil vychystat balík do 10 minut. Za kolik to zvládneme nyní?

 

Nové distribuční centrum pro celou Evropu

Naše nové logistické centrum o rozloze 5 700 m2 najdete v Hostomicích u Teplic. Vdechli jsme tak nový život areálu bývalých skláren Kavalier, který byl v roce 2019 uzavřen. Sklad o rozloze jednoho fotbalového hřiště nám umožní dodávat zásilky po Evropě mnohem rychleji. Aktuálně dovážíme koupelnové a kuchyňské vybavení do 9 evropských zemí, ale tím rozhodně nekončíme. Protože chystáme další expanze, ve 4. kvartálu roku 2022 rozšíříme náš sklad o dalších 3 500 m2.

Otevření nového skladu okomentoval majitel a jednatel společnosti Rudolf Jániš:  

„Nebojím se říct, že dnes jsme po třinácti letech na trhu zahájili další éru naší společnosti. Z nového centrálního skladu budeme již nyní zásobovat nejen celou střední Evropu, ale také Itálii, Belgii, Nizozemsko, Francii, Španělsko, Rumunsko či Chorvatsko. Postupně plánujeme rozšířit distribuci na celou Evropu.“

sanitino expanze

Inovace v novém skladu

Milujeme inovace a techniku, není tedy divu, že jsme náš nový sklad vybavili moderními technologiemi, které usnadní, zefektivní a zrychlí vychystání i samotnou dodávku zboží.

Co v našem skladu najdete?

  • Paletové regály pro 5 900 míst o výšce 8,75 metrů;
  • 3 patra policových regálů a galerii;
  • retraky ETV 216i;
  • vozíky pro převoz 2 palet ERD;
  • vozíky s plošinkou ERE 225;
  • vychystávací vozíky EKS s oboustranným ovládáním;
  • výtahový zakladač LRK 250 s 325 policemi a výškou 9,95 m;
  • pásové dopravníky o délce 420 m;
  • 16 balicích míst u dopravníku + zvlášť máme místa na balení palet a balení zboží velkoodběratelům.

 

Poznámka i způsob platby ovlivňují proces objednávky

Jakmile kliknete na tlačítko „objednat“, vaše objednávka se během 3 minut propíše do našeho systému a skladníci na ní mohou začít pracovat. To se děje za předpokladu, že objednávka neobsahuje žádnou zákaznickou poznámku a je hrazena předem (online) nebo na dobírku. U plateb bankovním převodem nebo na zálohovou fakturu vždy čekáme na přijetí platby a import bankovního výpisu, který objednávku opět automaticky posouvá k expedici.

 

Co se děje, pokud napíšete poznámku do objednávky?

„V tomto případě náš automatický systém zařadí objednávku do fronty objednávek, které individuálně řeší kolegové z oddělení zákaznické podpory či technického poradenství. Jakmile vám některý z kolegů poskytne potřebné informace či splní váš požadavek a workflow proces uzavře, systém odešle objednávku k expedici,“ říká Daniel Černý, procesní manažer plánování a rozvoje.

 

Jak probíhá expedice?

  • Požadavky na expedici jsou roztříděny do zón dle druhu zboží a mechanizace. Skladník přijímá úkol ze zóny, kde je přihlášen, se seznamem položek pro vychystání.
     
  • Objednávky bez poznámky s úhradou online nebo na dobírku vychystáváme podle toho, jak po sobě následují. Kdo dřív objedná, jeho objednávku vychystáme dříve.
     
  • Malé položky putují k vychystání skrz výtahový zakladač a pásový dopravník na jedno ze šestnácti balicích míst. Objednané zboží dojede po dopravníku v bedýnkách na stanoviště balení. Pracovníkovi balení se na monitoru zobrazí, jaké bedýnky má před sebou, co obsahují a do jakých objednávek jednotlivé zboží patří.
     
  • Velké položky dopraví skladníci pomocí retraků na balení palet.
     
  • Po celou dobu probíhá validace zboží pomocí načtení čárových kódů, aby se zamezilo neshodám na balení.
     
  • Po dokončení balení zboží a uzavření objednávky systém automaticky vytiskne dodací list i štítek pro přepravní společnost. Dodací list vloží skladník do zásilky a přepravní štítek nalepí na zásilku.
     
  • Jakmile skladník dobalí zboží, systém odešle data přepravní společnosti a zásilka se uloží na takzvanou svozovou listinu. Stav zásilky je možné sledovat po předání zboží přepravci. Zároveň dojde k odeslání expedičního e-mailu, který obsahuje odkaz pro sledování zásilky.
     

 

Ideální balík vychystáme do 8 minut

V ideálním případě, tedy pokud jste si vybrali zboží skladem a pouze jednu položku, vybrali jste jako způsob platby dobírku, neuvedli jste žádnou informaci do poznámky a ve skladu není fronta objednávek, vychystá skladník zboží do 8 minut. Vychystání zboží trvá 1 minutu, poté putuje zboží 5 minut po dopravníku a následně je za další 2 minuty zabaleno. Zboží na paletě samozřejmě vychystáváme individuálně podle každého typu.

Denně takto vyskladníme okolo 2 500 zásilek, což je o 1 900 více než v našem původním skladu. 

Nicméně jak to v našem novém skladu odsýpá, se můžete podívat i na videu:

Související produkty

nahoru