Obsah vašeho košíku
Váš košík je prázdný.
Váš košík je prázdný.
E-shop sanitino.cz byl původně založen pod názvem Onlinekoupelny.cz, ale s postupným expandováním do zahraničí se změnil i název značky. Nyní i česká verze našeho e-shopu spadá pod jednotný evropský brand SANITINO.
Kdo byl první zákazník vašeho e-shopu a co si objednal?
Na prvního zákazníka si pamatuji velmi dobře. Jmenoval se David V. a objednal si ruční sprchu a čisticí prostředek.
Kolik zásilek denně odbavíte?
Každý den odešleme přes 400 zásilek.
Rozumíte oboru sanitární techniky?
(smích) Doufám, že velmi dobře. Jednou z výhod, čím se odlišujeme od konkurenčních e-shopů, je odborné poradenství. Dokud jsme neměli ve společnosti odborné prodejce, vyřizoval jsem dotazy zákazníků já. Na začátku jsem logicky většinu funkcí zastával já – balil zásilky, jezdil pro zboží, komunikoval s dodavateli, psal texty na web, zpracovával technické parametry produktů, připravoval reklamní kampaně. Pracoval jsem nepřetržitě – po nocích, o víkendech i svátcích. Několik let jsem si ani nestíhal uvědomovat, že vlastně nemám žádný volný čas.
Můžete prozradit nějaká zajímavá čísla o společnosti?
Za dobu našeho působení na trhu jsme expedovali více než 60 tisíc objednávek. V nabídce máme 80 značek a 110 000 položek. Obrat naší společnosti za rok 2017 činil více než 500 000 000 Kč. Letos očekáváme obrat ještě vyšší. Naším cílem je do 2 let dosáhnout obratu převyšující jednu miliardu.
To jsou poutavá čísla. Kolik zaměstnáváte lidí?
Aktuálně je nás 60, ale na některé pozice stále hledáme nové kolegy.
Můžete v několika větách své zaměstnance představit?
Každý zaměstnanec je povahově jiný, ale dohromady tvoříme silný a stabilní tým. Vážím si každého z nich, protože odvádějí nejen výbornou práci, ale také vytvářejí uvnitř firmy pohodovou atmosféru. Umíme si užít i legraci. Každý náš večírek končí až nad ránem.
Zpátky k sanitární technice. Změnil se za deset let vkus zákazníků?
Každá koupelna je originál, a proto není jednoduché konkrétně definovat, zda se změnil vkus zákazníků. Obecně lze ale říct, že lidé mají zájem o kvalitnější zboží. Přemýšlejí nad úsporou vody, chtějí být ohleduplní k životnímu prostředí, mají zájem o unikátní technologie a samozřejmě je zajímá i design. Koupelnu zkrátka vnímají jako plnohodnotnou místnost, v níž se chtějí cítit dobře.
Co byste si z nabídky na vašem e-shopu osobně vybral?
Mě oslovují inovativní technologie a zajímám se o zdraví a zdravý životní styl. Vybral bych si tedy produkty, které zvyšují životní komfort a pomáhají našemu zdraví. Například baterii, ze které teče filtrovaná voda. Nedávno jsem četl článek, že čističky nedokáží odfiltrovat z vody většinu plastů. Logicky se tedy ukládají v našem těle. Aktuálně jsou na trhu vodovodní baterie s uhlíkovými filtry, které dokáží většinu plastů zachytit.
Velkou budoucnost mají podle mě i sprchové toalety a elektronické bidety, které jsou ve světě – a především v Japonsku - běžným standardem. Přijde mi paradoxní, že v dnešní době vyspělých technologií stále používáme toaletní papír. Toto téma je navíc ve společnosti stále tabu.
V roce 2015 jste se přestěhovali do nového sídla společnosti. Kde sídlíte a v čem je budova výjimečná?
Sídlíme na okraji Litomyšle, u silnice, která spojuje Čechy a Moravu a po níž denně projede několik desítek tisíc automobilů. Je to velmi lukrativní místo, protože jsme vidět už z dálky. Postavili jsme moderní a designovou budovu, jejíž součástí je i stylový showroom s více než 400 nejkvalitnějšími produkty a s nejvíce funkčními vzorky na trhu. Do budovy jsme investovali více než 70 000 000 Kč.
V roce 2016 jsme s naším projektem postoupili do finále prestižní soutěže Zasedačka roku v kategorii Nejatraktivnější pracovní prostředí. Jako jediní z oboru sanitární techniky.
Jaké máte na kontě další úspěchy?
Především tisíce spokojených zákazníků, kteří nám denně udělují kladné recenze. Aktuálně je s naším internetovým obchodem spokojeno 99 % zákazníků. Na Slovensku dokonce 100 %.
Za naši snahu nás zákazníci také ocenili svými hlasy v soutěži Heuréka ShopRoku 2017. Stali jsme se vítězi Ceny popularity v kategorii Bydlení a design – a to nejen v České republice, ale i na Slovensku.
Co plánujete do budoucna?
Naší prioritou i nadále zůstává spokojenost našich zákazníků. Zaměřujeme se proto na zkvalitňování služeb i odborného poradenství.
Vloni jsme rozšířili skladové a administrativní prostory, plně zautomatizovali procesy a personálně se významně rozrostli.
Velkým tématem je i expanze do zahraničí. Nově působíme v Itálii a v nejbližší době se chystáme vstoupit i na holandský a belgický trh. Naším cílem je udržet si v České republice a na Slovensku přední pozici na trhu sanitární techniky a vybudovat silnou značku na evropském e-commerce trhu.
Ke svým zákazníkům moc často nepromlouváte. Chcete jim něco vzkázat?
Chtěl bych jim poděkovat za důvěru i za kladná hodnocení. Je to pro nás největší odměna za odvedenou práci. Přál bych si, aby nás zákazníci doporučovali svým přátelům a známým a rádi se k nám vraceli.